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inkl. MwSt
- Verlag: expert
- Genre: keine Angabe / keine Angabe
- Seitenzahl: 361
- Ersterscheinung: 02.12.2010
- ISBN: 9783816930471
Ottomotorisches Klopfen – Irreguläre Verbrennung
Knocking at Gasoline Engines – Irregular Combustion
Matthias Kratzsch (Herausgeber), Michael Günther (Herausgeber)
Die Reduzierung des Kraftstoffverbrauchs steht aufgrund des Klimawandels aktuell stark im Fokus der Öffentlichkeit. Am Ottomotor zeichnet sich ein eindeutiger Trend hin zum Downsizing ab. Mit Reduzierung der Hubräume bei gleichzeitiger deutlicher Steigerung der Mitteldrücke sind erhebliche CO2-Einsparpotenziale erschließbar. Dabei stellt aktuell besonders die Klopfgrenze des Motors die eigentliche Limitierung zur Erreichung niedrigerer Kraftstoffverbräuche dar. Als besonders aktuelles Problem kann hier die Neigung von hoch aufgeladenen Motoren zu irregulären Verbrennungszuständen, wie z.B.die Entflammung des Gemisches schon vor dem gewählten Zündzeitpunkt, erwähnt werden.
Das Phänomen »Klopfen« erhält damit eine wesentlich größere Bedeutung für die Ottomotorenentwicklung. Ein besseres Verständnis der Ursachen sowie Konzepte zur Vermeidung von klopfender Verbrennung sind deshalb notwendiger denn je.
As a consequence of climate change, reducing fuel consumption is currently at the focus of public attention. A clear trend toward downsizing is emerging for the gasoline engine. There is considerable potential for cutting CO2 emissions by reducing engine displacement while significantly increasing mean pressures. In this regard, however, it is the engine's knock limit that is the current main obstacle to achieving lower levels of fuel consumption. A particularly topical problem that can be mentioned in this context is the susceptibility of highly supercharged engines to irregular combustion states, such as mixture inflammation prior to the selected ignition timing.
As a result, the phenomenon of »knocking« assumes far greater significance in terms of developing gasoline engines. This makes a better understanding of the causes along with concepts for avoiding knocking combustion more necessary than ever.
Das Phänomen »Klopfen« erhält damit eine wesentlich größere Bedeutung für die Ottomotorenentwicklung. Ein besseres Verständnis der Ursachen sowie Konzepte zur Vermeidung von klopfender Verbrennung sind deshalb notwendiger denn je.
As a consequence of climate change, reducing fuel consumption is currently at the focus of public attention. A clear trend toward downsizing is emerging for the gasoline engine. There is considerable potential for cutting CO2 emissions by reducing engine displacement while significantly increasing mean pressures. In this regard, however, it is the engine's knock limit that is the current main obstacle to achieving lower levels of fuel consumption. A particularly topical problem that can be mentioned in this context is the susceptibility of highly supercharged engines to irregular combustion states, such as mixture inflammation prior to the selected ignition timing.
As a result, the phenomenon of »knocking« assumes far greater significance in terms of developing gasoline engines. This makes a better understanding of the causes along with concepts for avoiding knocking combustion more necessary than ever.
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